İmam Muhammed Taki Sözleri
Eğer cahil susarsa, insanlar ihtilafa düşmez.
— İmam Muhammed Taki
Diğerİmam Muhammed TakiSözleri
Günah işlemek amacıyla allah'a karşı bahane aramak, helak olmaya sebep olur.
Günah işlemekte ısrar etmek, kendini allah'ın tuzağından güvende bilmenin sonucudur. Oysa allah'ın tuzak kurmasından, hüsrana uğrayan topluluktan başkası güvende olmaz.
Halkın mükafatı, allah'ın mükafatından sonra ve rızası da allah'ın rızasından sonra gelir.
İlim alimin elbisesidir, o halde bu elbiseden asla çıkmamalısın.
İmam dostlarından birine şöyle yazdı: 'bu dünyada birbirimizden ayrıyız. Ama (ahirette) kimin fikri ve inancı, arkadaşının fikir ve inancının aynısı olursa, nerede olursa olsun o da onunla birlikte olur. Asıl yerleşme yurdu, ahiret yurdudur.
Kefili allah olan bir kimse nasıl zayı olabilir? Allah'ın takip ettiği bir kimse nasıl kurtulabilir?
Kim bilmediği bir işi yapmaya kalkışırsa, ıslahdan ziyade ifsad eder.
Kim bir işe şahit olur da onu sevmezse o işte bulunmayan kimse gibi olur. Kim de bir işte bulunmayıp da o ise razı olursa, o işte bulunan kimse gibi olur.
Kim bir işin giriş yollarını bilmezse, çıkış yolları da yüzüne kapanır.
Kim bir konuşanı dinlerse, ona tapmış olur. Konuşan allah'tan konuşursa, dinleyen allah'a tapmış olur; konuşan şeytan'ın dilinden konuşursa, dinleyen şeytan'a tapmış olur.
Kulların şükrü kesilmezse, allah'ın bağışının kesilmeyeceğini bilmiyor musun?
Mü'min, allah'tan olan bir başarıya, nefsinden olan bir öğütçüye ve nasihatçının da nasihatını kabul etmeye muhtaçtır.
Mü'minin izzeti, halktan bir şey dilememesidir.
Nefsinin isteklerine uyan bir kimse, sapmaktan emanda olamaz.
Senin heva ve hevesine uyup da doğru yolu senden gizleyen kimse, sana zulüm yapmıştır.
Şükrü yapılmamış bir nimet, bağışlanmamış bir günaha benzer.
Tövbeyi geciktirmek, aldanmaktır. Vazifeleri hep sonraya ertelemek ise şaşkınlıktır.
Zulmü yapan, ona yardım eden ve ona razı olan o zulümde ortaktırlar.
Allah'ın en iyi bağışı afiyettir.
Allah'ın muhabbeti halkın bir çoğuna düşman olmayı gerektirir.
Bir insanın hain sayılması için hainlerin güvendiği şahıs olması yeter.
Bir şeyin işi sağlamlaşmadan önce açıklamak, o şeyin işin bozulmasına sebep olur.
Dört sıfat insanı bir iş yapmaya muktedir kılar: sıhhat, zenginlik, ilim ve allah'ın yardımı.
Eğer cahil susarsa, insanlar ihtilafa düşmez.